Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Przyjmowanie interesantów w Referacie Spraw Obywatelskich
wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się.
Umówienie terminu - tel. 91 884 90 23
Podstawa prawna:
Ustaw z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510, 1000, 1641, 1978),
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735, 1491, 2052),
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 oraz z 2022 r. poz. 91).
Wymagane dokumenty:
Wypełniony i podpisany wniosek o wydanie zaświadczenia,
Dowód osobisty lub paszport,
Jeśli sprawę załatwiasz przez pełnomocnika, to pełnomocnik musi okazać swój dowód osobisty lub paszport (nie musi mieć Twojego dowodu lub paszportu) oraz pisemne upoważnienie do uzyskania zaświadczenia.
Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17 zł,
W przypadku działania przez pełnomocnika – opłata skarbowa za złożenie upoważnienia – 17 zł (nie pobiera się opłaty za upoważnienie jeśli osoba upoważniona to: małżonek, rodzic, dziadek, pradziadek, wnuk, prawnuk, pełnoletnie dziecko, rodzeństwo),
Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty.
Opłatę skarbową można uiścić w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kołbaskowo - Bank PEKAO II/O Szczecin nr 58124039271111000040991915 za pośrednictwem banków bądź poczty z zaznaczeniem "opłata za wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności”.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Kołbaskowo
Referat Spraw Obywatelskich, parter, pokój nr 3,
tel. 91 884-90-23
Ważne informacje:
Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru PESEL można złożyć w dowolnym organie gminy.
Wniosek można złożyć bezpośrednio, na piśmie, opatrzony własnoręcznym podpisem, przesłać drogą korespondencyjną lub drogą elektroniczną (ePUAP - adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej - /7e077egju7/skrytka). Wniosek złożony w postaci dokumentu elektronicznego musi być uwierzytelniony/podpisany przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego albo podpisu osobistego.
Zaświadczenie wydawane jest w terminie do 7 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.