Przyjmowanie interesantów w Referacie Spraw Obywatelskich
wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się.
Umówienie terminu - tel. 91 884 90 23
Podstawa prawna:
- Ustaw z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510, 1000, 1641, 1978),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735, 1491, 2052),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 oraz z 2022 r. poz. 91).
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i podpisany wniosek o wydanie zaświadczenia,
- Dowód osobisty lub paszport,
- Jeśli sprawę załatwiasz przez pełnomocnika, to pełnomocnik musi okazać swój dowód osobisty lub paszport (nie musi mieć Twojego dowodu lub paszportu) oraz pisemne upoważnienie do uzyskania zaświadczenia.
Opłaty:
- Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17 zł,
- W przypadku działania przez pełnomocnika – opłata skarbowa za złożenie upoważnienia – 17 zł (nie pobiera się opłaty za upoważnienie jeśli osoba upoważniona to: małżonek, rodzic, dziadek, pradziadek, wnuk, prawnuk, pełnoletnie dziecko, rodzeństwo),
- Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty.
Opłatę skarbową można uiścić w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kołbaskowo - Bank PEKAO II/O Szczecin nr 58124039271111000040991915 za pośrednictwem banków bądź poczty z zaznaczeniem "opłata za wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności”.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Kołbaskowo
Referat Spraw Obywatelskich, parter, pokój nr 3,
tel. 91 884-90-23
Ważne informacje:
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru PESEL można złożyć w dowolnym organie gminy.
- Wniosek można złożyć bezpośrednio, na piśmie, opatrzony własnoręcznym podpisem, przesłać drogą korespondencyjną lub drogą elektroniczną (ePUAP - adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej - /7e077egju7/skrytka). Wniosek złożony w postaci dokumentu elektronicznego musi być uwierzytelniony/podpisany przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego albo podpisu osobistego.
- Zaświadczenie wydawane jest w terminie do 7 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
Referat Spraw Obywatelskich
|
TELEFON +48 91 884 90 23 |
|
FAX +48 91 311 95 10 w. 22
|