O decyzję o warunkach zabudowy staraj się, jeśli dla nieruchomości nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, a chcesz zmienić jej sposób zagospodarowania.
Wniosek o ustalenie warunków zabudowy może złożyć każdy, nie musisz być właścicielem nieruchomości, czy też posiadać innego tytułu do dysponowania nieruchomością, której dotyczy wniosek.
Wniosek można złożyć w następujący sposób:
- przesłać droga elektroniczną za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP na adres: /7e077egju7/skrytka,
- przesłać drogą pocztową na adres Urzędu,
- bezpośrednio w Urzędzie.
- wniosek o rozłożenie na raty opłaty adiacenckiej
Decyzję otrzymasz w ciągu:
- 21 dni – jeśli dotyczy wolno stojącego, maksymalnie dwukondygnacyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego o powierzchni zabudowy do 70 m2, którego obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których został zaprojektowany, a budowa jest prowadzona, aby zaspokoić potrzeby mieszkaniowe inwestora;
- 90 dni – w pozostałych przypadkach.
W praktyce termin ten może być dłuższy, ponieważ nie wlicza się do niego terminów przewidzianych na uzyskanie uzgodnień i opinii czy też okresów zawieszenia postępowania. Wydanie decyzji może się również opóźnić np. z winy strony lub przyczyn niezależnych od urzędu.
- 598 zł - opłata skarbowa za decyzję o warunkach zabudowy w pozostałych przypadkach (w szczególności wnoszona przez osoby trzecie, niebędące właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości).
- 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalne)
Opłatę skarbową zapłać w chwili złożenia wniosku o ustalenie warunków zabudowy. Takim dowodem zapłaty może być wydruk potwierdzający wykonanie przelewu w banku.
TELEFON +48 91 884 90 47 |
|
FAX +48 91 311 95 10 w. 22 |