Gmina Kołbaskowo
Powróć do: Ewidencja ludności

Wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności

 

Przyjmowanie interesantów w Referacie Spraw Obywatelskich 

wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się.

Umówienie terminu - tel. 91 884 90 23


Podstawa prawna:

  • Ustaw z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510, 1000, 1641, 1978),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735, 1491, 2052),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 oraz z 2022 r. poz. 91).

 

Wymagane dokumenty:

  • Wypełniony i podpisany wniosek o wydanie zaświadczenia,
  • Dowód osobisty lub paszport,
  • Jeśli sprawę załatwiasz przez pełnomocnika, to pełnomocnik musi okazać swój dowód osobisty lub paszport (nie musi mieć Twojego dowodu lub paszportu) oraz pisemne upoważnienie do uzyskania zaświadczenia.

 

Opłaty:

  • Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17 zł,
  • W przypadku działania przez pełnomocnika – opłata skarbowa za złożenie upoważnienia – 17 zł (nie pobiera się opłaty za upoważnienie jeśli osoba upoważniona to: małżonek, rodzic, dziadek, pradziadek, wnuk, prawnuk, pełnoletnie dziecko, rodzeństwo),
  • Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty.

Opłatę skarbową można uiścić w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kołbaskowo - Bank PEKAO II/O Szczecin nr 58124039271111000040991915 za pośrednictwem banków bądź poczty z zaznaczeniem "opłata za wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności”.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Kołbaskowo

Referat Spraw Obywatelskich, parter, pokój nr 3,

tel. 91 884-90-23

 

Ważne informacje:

  • Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru PESEL można złożyć w dowolnym organie gminy.
  • Wniosek można złożyć bezpośrednio, na piśmie, opatrzony własnoręcznym podpisem, przesłać drogą korespondencyjną lub drogą elektroniczną (ePUAP -  adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej - /7e077egju7/skrytka). Wniosek złożony w postaci dokumentu elektronicznego musi być uwierzytelniony/podpisany przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego albo podpisu osobistego.
  • Zaświadczenie wydawane jest w terminie do 7 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.

  


Referat Spraw Obywatelskich

Telefon TELEFON
+48 91 884 90 23
Fax FAX
+48 91 311 95 10 w. 22

 

Pliki do pobrania:

Wniosek o wydanie zaświadczenia
Format: doc, 32.5 kB