Gmina Kołbaskowo
Powróć do: Ewidencja ludności

Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego

Przyjmowanie interesantów w Referacie Spraw Obywatelskich 

wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się.

Umówienie terminu - tel. 91 884 90 23


Podstawa prawna:

  • Art. 24 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510, 1000, 1641, 1978),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r. poz. 2411).

 

Wymagane dokumenty:

  • Wypełniony formularz „ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO/ ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO” (osobny dla każdej osoby wymeldowującej się, również dla dziecka),
  • Ważny dowód osobisty lub paszport,
  • W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo: pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania, ważny dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.
  • Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać także w formie dokumentu elektronicznego – poprzez platformę e-PUAP. Wniosek taki powinien zostać uwierzytelniony/podpisany przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego albo podpisu osobistego.

 

Miejsce złożenia dokumentów:

 Urząd Gminy Kołbaskowo

 Referat Spraw Obywatelskich, parter, pokój nr 3,

 tel. 91 884-90-23

 

Opłaty:

Czynności zgłoszenia wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.

Opłatę skarbową można uiścić: bezgotówkowo – dokonując płatności przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kołbaskowo – Bank PEKAO II/O Szczecin nr 58124039271111000040991915 za pośrednictwem banków bądź poczty.

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. – o ewidencji ludności, nie przewiduje wydania zaświadczenia o wymeldowaniu. Zaświadczenie o wymeldowaniu  wydaje się na wniosek zainteresowanego, zgodnie z art. 1 ust.1, pkt 1, lit. b   ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1923 oraz z 2022 r. poz. 91) i podlega ono opłacie skarbowej w wysokości 17 zł

 

Uwagi:

  • Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu jest zobowiązana wymeldować się,
  • Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu,
  • Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych, obowiązku wymeldowania dokonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu wspólnego pobytu;
  • Wymeldowania można także dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w ar. 33 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r . – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021. poz. 735, 1491, 2052) po okazaniu swojego ważnego dowodu osobistego lub paszportu,

 


Referat Spraw Obywatelskich

Telefon TELEFON
+48 91 884 90 23
Fax FAX
+48 91 311 95 10 w. 22


Pliki do pobrania: