Gmina Kołbaskowo
Powróć do: Podatki i opłaty

Wydanie decyzji w sprawie umorzenia w części lub w całości: zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę, opłaty prolongacyjnej

 I. Wymagane dokumenty:

Osoby fizyczne:

  • wniosek o umorzenie zaległości podatkowej,
  • kopia zeznania podatkowego PIT za rok poprzedzający rok złożenia wniosku (wnioskodawcy i ewentualnie współmałżonka),
  • aktualne zaświadczenia o dochodach wnioskodawcy i osób prowadzacych wspólne gospodarstwo domowe,
  • aktualne wydatki- poparte aktualnymi rachunkami (opłata za mieszkanie, gaz, energię elektryczną itp.),
  • wypełnione oświadczenie o stanie majatkowym i uzyskiwanych dochodach w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi.

Dodatkowo, jeżeli ubiegający się jest przedsiębiorcą (każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą, bez względu na formę organizacyjno-prawną) powinien dostarczyć organowi podatkowemu:

  • formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną, którego wzór określa załącznik do Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2014r., poz. 1543)
  • sprawozdania finansowe za okres 2 ostatnich lat oraz okresu bieżącego (sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości);
  • informacje o otrzymanej pomocy de minimis w ciągu dwóch ostatnich lat oraz okresu bieżącego/ jeżeli podmiot nie otrzymał pomocy de minimis ww. okresie to należy złożyć oświadczenie o nieotrzymaniu ww pomocy.

Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza dostępnego na stronie internetowej.

W trakcie postępowania wyjaśniającego podatnik zostaje wezwany w celu ustalenia sytuacji ekonomiczno-finansowej. Ulgi przyznawane są jedynie w przypadkach uzasadnionym ważnym interesem podatnika lub ważnym interesem publicznym.

 

II.  Sposób załatwienia sprawy

Wniosek można złożyć w następujący sposób:

  • przesłac droga elektroniczną za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP na adres: /7e077egju7/skrytka
  • przesłać drogą pocztową na adres Urzędu
  • bezpośrednio w Urzędzie

W trakcie postępowania wyjaśniającego podatnik zostaje wezwany w celu ustalenia sytuacji ekonomiczno-finansowej. Ulgi przyznawane są jedynie w przypadkach uzasadnionym ważnym interesem podatnika lub ważnym interesem publicznym.

 

III. Podstawa prawna

  • art. 67a §1 pkt 3 oraz art. 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r.Ordynacja Podatkowa (t.j Dz.U. 2020 poz.1325 z późn zm).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2014r., poz. 1543)
 
 

Referat finansowy:
Telefon TELEFON
+48 91 884 90 31
Fax FAX
+48 91 311 95 10 w. 22