zachodnia obwodnica

Zła wiadomość w sprawie zachodniego drogowego obejścia Szczecina, które według planów ma przebiegać także przez Gminę Kołbaskowo, a przetarg na realizację miał być ogłoszony w połowie tego roku. - Inwestycja nie znajduje się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 - 2023 (z perspektywą do 2025 r.), przez co nie ma obecnie zapewnionego finansowania na realizację – czytamy w najnowszym piśmie od Ministerstwa Infrastruktury.
W lutym tego roku, Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury zapowiedział, że w połowie 2021 roku zostanie ogłoszony przetarg na realizację dwupasmówki. A w czerwcu w Szczecinie premier Mateusz Morawiecki mówił, że przetarg ma być ogłoszony „już za chwilę”. - To ponad 50-kilometrowy odcinek z najdłuższym, pięciokilometrowym tunelem w Polsce. To będzie wielka inwestycja warta blisko 5,5 miliarda złotych. Jestem po rozmowach w ministerstwie finansów i te środki zostaną zabezpieczone, już w najbliższym programie - Krajowym Programie Budowy Dróg - zapewniał premier.
Do GDDKiA trafiło pismo od samorządów skupionych w Stowarzyszeniu Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, w tym Gminy Kołbaskowo, które liczą na rychłe ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i wykonanie nowego szlaku. Z najnowszego pisma Ministerstwa Infrastruktury wynika jednak, że tak się nie stanie.
„Uprzejmie informuję, iż zadanie polegające na budowie Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 na odcinku w Kołbaskowo - Goleniów Północ znajduje się na końcu prac przygotowawczych. Aktualnie realizowana jest umowa na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z dokumentacją związaną z rozpoznaniem podłoża gruntowego. (…) Należy również wskazać, iż budowa dróg ekspresowych prowadzona jest w przypadku ujęcia ich w Programie Budowy Dróg Krajowych. Wspomniana inwestycja nie znajduje się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 - 2023 (z perspektywą do 2025 r.), przez co nie ma obecnie zapewnionego finansowania na realizację”.
Dalej czytamy w piśmie sygnowanym z upoważnienia ministra infrastruktury przez Agnieszkę Krupę, zastępcę dyrektora Departament Dróg Publicznych: „Uprzejmie informuję, iż trwają aktualnie końcowe prace nad przygotowywaniem Programu Budowy Dróg Krajowych na nową perspektywę finansową UE na lata 2021 – 2027. Nowy program budowy dróg będzie zawierał nowe tytuły inwestycyjne, które będą kierowane do realizacji. Wkrótce planowane są konsultacje publiczne ww. dokumentu, do udziału w których serdecznie zapraszam”.
Zachodnia obwodnica Szczecina o długości około 50 kilometrów, od północy i zachodu ma ominąć aglomerację szczecińską. Dzięki niej odciążony będzie ruch w lewobrzeżnej części miasta, ułatwiony zostanie dojazd do Polic i przejść granicznych z Niemcami. Największym obiektem na tej inwestycji będzie tunel drogowy pod Odrą o długości 5 km. Inwestycja wyceniana jest na ponad 5 mld zł.

Pin It

Bądź na bieżąco