Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze - Stanowisko ds. księgowości budżetowej
Wójt Gminy Kołbaskowo ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Stanowisko ds. księgowości budżetowej
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Prowadzenie ewidencji księgowej.
Zadania szczegółowe wykonywane na stanowisku:
- Prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów w szczegółowości klasyfikacji budżetowej i źródeł pochodzenia.
- Dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Kontrola formalno-rachunkowa dokumentów księgowych.
- Bieżące monitorowanie planów oraz ich zmian, zgodnie z przyjętym planem w budżecie i Wieloletnią Prognozą Finansową.
- Analiza zaangażowania wydatków budżetowych w stosunku do planowanych wydatków w roku budżetowym.
- Analiza i kontrola kont, przeprowadzanie weryfikacji sald księgowych, wyjaśnianie powstałych różnic i inwentaryzacja roczna tych kont.
- Coroczne dokonywanie inwentaryzacji należności i zobowiązań metodą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i metodą uzgodnienia sald.
- Rozliczanie dotacji celowych udzielanych przez Gminę oraz kontrola formalnorachunkowa sprawozdań przekazywanych przez pracowników merytorycznych
- Sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, rocznych jednostkowych i zbiorczych oraz informacji i analiz wynikających z zakresu czynności w oparciu o dane wynikające z ewidencji księgowej.
- Generowanie sprawozdań jednostkowych i zbiorczych w Portalu Finansowo-Budżetowym, weryfikacja oraz kontrola formalno-rachunkowa.
- Dokonywanie przeksięgowań i zamknięć rocznych poszczególnych kont.
- Prowadzenie rejestru zakupu podatku VAT dla Urzędu Gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z dziedziczeniem spadków przez Gminę Kołbaskowo.
- Zastępstwo pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. płac w tym:
- Przygotowywanie dokumentacji i jej bieżące przekazywanie do archiwum zakładowego zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
- Wykonywanie czynności doraźnych wynikających z zadań gmmy 1 konieczności zastępstw na stanowiskach pracy.
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie średnie lub wyższe, kierunek: ekonomia, rachunkowość lub finanse publiczne,
- minimum dwuletnie doświadczenie w zakresie pracy w administracji publicznej lub w księgowości,
- znajomość przepisów prawa niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku objętym naborem oraz znajomość przepisów prawa w zakresie funkcjonowania i kompetencji administracji samorządowej, w szczególności: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o podatku VAT, ustawy o samorządzie gminnym i przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość zagadnień klasyfikacji budżetowej i sprawozdawczości budżetowej w zakresie księgowości budżetowej,
- znajomość obsługi urządzeń biurowych i programów komputerowych – pakiet Ms Office (World, Excel).
Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Gminy Kołbaskowo lub w Punkcie Obsługi Interesantów zlokalizowanym w urzędzie, lub pocztą na adres: Urząd Gminy Kołbaskowo, Kołbaskowo 106 72-001 Kołbaskowo, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 grudnia 2022 r. godz. 15:30 włącznie, w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji, z dopiskiem „Nabór na stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej OR.2110.24.2022”. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego teminu me będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.