Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. płac
Wójt Gminy Kołbaskowo ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. płac w Urzędzie Gminy Kołbaskowo.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Podstawowe obowiązki:
- Naliczanie wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń oraz obsługa bankowości elektronicznej.
- Zadania szczegółowe wykonywane na stanowisku:
- Obsługa systemu bankowości elektronicznej (pobieranie na bieżąco z banku wyciągów bankowych, przekazywanie do banku wszelkich poleceń przelewów bankowych zgodnie z terminem ich płatności).
- Naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac oraz sporządzanie przelewów w zakresie wynagrodzeń i potrąceń.
- Zgłaszanie oraz wyrejestrowanie osób ze wszystkich tytułów ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego, pracowników własnych oraz osób pobierających świadczenia na podstawie innych tytułów (drogą elektroniczną), prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
- Sporządzanie rocznych informacji naliczonego podatku dochodowego od wynagrodzeń i innych tytułów np.: zlecenia, umowy o dzieło, przychodów z tytułu pełnienia obowiązków społecznych i obywatelskich oraz terminowe przekazywanie podatku do urzędów skarbowych.
- Wystawianie podatnikom informacji o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy.
- Ustalanie wysokości wszelkich zasiłków wynikających ze stosunku pracy, prowadzenie dokumentacji wymaganej do ustalenia uprawnień.
- Naliczanie składek ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego i na Fundusz Pracy, sporządzanie deklaracji rozliczeniowych oraz przekazywanie dokumentów rozliczeniowych do ZUS.
- Prowadzenie kart wynagrodzeń, kart zasiłkowych, wydawanie zaświadczeń o wysokości zarobków.
- Wystawianie zaświadczeń w części dotyczącej wynagrodzenia, osobom przechodzącym na emeryturę jak i osobom ubiegającym się o jej przeliczenie.
- Współpraca z pracownikiem kadr w zakresie sporządzania dokumentacji umożliwiającej ustalenie kapitału początkowego osób składających wnioski.
- Obliczanie i rozliczanie w ustalonych terminach składek na Fundusz Pracy i Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
- Prowadzenie rozliczeń z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie osób zatrudnionych w ramach robót publicznych.
- Prowadzenie spraw związanych z zajęciem wynagrodzenia za pracę w związku z prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym.
- Bieżące i terminowe przekazywanie sporządzanych dokumentów pracownikom w celu terminowego ujęcia ich w ewidencji księgowej.
- Stała analiza wynagrodzeń, klasyfikacji budżetowej oraz kontrolowanie wysokości planu do faktycznych wypłat wynagrodzeń, składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
- Terminowe odprowadzanie składek Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) na podstawie danych przekazywanych przez pracownika merytorycznego oraz bieżące kontrolowanie wysokości planu.
- Przygotowywanie danych do projektu budżetu w zakresie prowadzonych spraw.
- Współpraca z organami egzekucyjnymi dotycząca zajętych wierzytelności przez te organy oraz bieżąca analiza wierzytelności związana z potrącaniem egzekwowanych świadczeń z tytułu umów cywilnoprawnych, wystawionych faktur lub rachunków, zwrotu kaucji gwarancyjnych.
- Sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, rocznych oraz analiz wynikających z zakresu czynności.
- Stała analiza potrąceń związanych z ubezpieczeniami pracowniczymi, przygotowywanie w tym zakresie informacji i zestawień.
- Zastępstwo pracownika ds. majątku gminy, ubezpieczeń i obsługi kasowej.
- Przygotowywanie dokumentacji i jej bieżące przekazywanie do archiwum zakładowego zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
- Wykonywanie czynności doraźnych wynikających z zadań gminy i konieczności zastępstw na stanowiskach pracy.
Szczegóły w załączonym ogłoszeniu.