Mobilna Kołbaskowska Karta Mieszkańca
Z przyjemnością informujemy, że od dnia 12.02.2024 r. uruchomiliśmy aplikację Kołbaskowskiej Karty Mieszkańca!
Od teraz mieszkańcy uprawnieni do posiadania KKM mogą posługiwać się kartą wirtualną za pomocą aplikacji w swoim smartfonie lub tradycyjnie przy użyciu karty plastikowej.
Za pośrednictwem platformy karta.kolbaskowo.pl oraz aplikacji mobilnej Kołbaskowska Karta Mieszkańca (dostępnej na iOS i na Android) można złożyć wnioski o wydanie oraz przedłużenie terminu ważności Kołbaskowskiej Karty Mieszkańca.
- Dla każdej osoby należy założyć osobne konto, na osobnym adresie e-mail.
- Do każdego wniosku muszą zostać dołączone czytelne skany dokumentów:
- Tymi dokumentami są:
- pierwsza strona złożonego PIT-u za poprzedni rok ze stemplem Urzędu Skarbowego poświadczające rozliczenie podatku bądź kserokopię powyższego dokumentu. Jeśli adres zamieszkania występuje na kolejnej stronie, wtedy jest konieczność okazania także tej strony, na której widnieje adres zamieszkania lub
- urzędowe poświadczenie odbioru wydane przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO) wraz z pierwszą stroną PIT-u za poprzedni rok składanego drogą elektroniczną i wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem dokumentu UPO, lub
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzającego złożenie zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w poprzednim roku, lub
- w przypadku emerytów i rencistów pierwszą stronę PIT-40A/11A otrzymanego z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, lub
- w przypadku osób, które zamieszkały na terenie gminy Kołbaskowo w roku kalendarzowym złożenia wniosku o wydanie Karty, złożony w Urzędzie Skarbowym formularz ZAP-3 (Zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej) z podanym aktualnym adresem zamieszkania na terenie gminy Kołbaskowo, lub
- w przypadku rolników oświadczenie o rozliczaniu w gminie Kołbaskowo podatku rolnego z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, lub
- w przypadku pełnoletnich osób uczących się, nieosiągających dochodu – zaświadczenie podmiotu, w którym pobierana jest nauka, potwierdzające kontynuację nauki, zawierające adres zamieszkania ucznia/studenta, lub
- w przypadku osób korzystających z systemu pomocy społecznej za pośrednictwem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i dla których otrzymywane świadczenia są jedynym źródłem utrzymania, stosowne zaświadczenie z GOPS oraz oświadczenie o braku dochodów osiąganych z innych źródeł.
Dokumenty muszą zostać zanonimizowane w odniesieniu do następujących kategorii danych: numer PESEL, numer NIP, wysokość uzyskiwanych przychodów, dochodów, wysokość kosztów i strat oraz dane wszelkich danych osób nie wnioskujących o wydanie Karty, jeżeli ich dane tam się znajdują.
PROSIMY O NIEZAŁĄCZANIE ZDJĘĆ, SKANÓW DOWODÓW OSOBISTYCH ANI ŻADNYCH INNYCH DOKUMENTÓW NIEWYMIENIONYCH POWYŻEJ.
UWAGA!
W związku z uruchomieniem systemu, mieszkańcy, których karty niedługą utracą ważność, muszą złożyć w systemie wniosek o wydanie nowej KKM. Wówczas załącznikiem, który należy dołączyć do wniosku musi być zdjęcie obecnie posiadanej karty.
Dopiero w następnych latach będzie możliwość składania wniosku o przedłużenie terminu ważności.
Pobierz aplikację
W razie pytań prosimy o kontakt:
Olga Głuchowska
gluchowska@gmail.com
tel. 91 884 90 41