Gmina Kołbaskowo

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. podatku VAT

Wójt Gminy Kołbaskowo ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. podatku VAT

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  • Podstawowe obowiązki:
  1. Rozliczanie podatku od towarów i usług VAT.

 

  •  Zadania szczegółowe wykonywane na stanowisku:
  1. Terminowe wystawianie faktur, refaktur na podstawie zawartych umów lub innych dokumentów potwierdzających dokonanie transakcji.
  2. Prowadzenie rejestru sprzedaży podatku VAT dla Urzędu Gminy.
  3. Nadzór nad rejestrem zakupu podatku V AT Urzędu Gminy w tym kontrola dokumentów dotyczących zakupu w Urzędzie Gminy pod kątem możliwości dokonania odliczenia podatku naliczonego.
  4. Systematyczna kontrola wpływu dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w celu terminowego wystawienia faktur.
  5. Sporządzanie miesięcznych deklaracji VAT Urzędu Gminy.
  6. Sporządzanie miesięcznych scentralizowanych deklaracji VAT Gminy Kołbaskowo (jednostki budżetowe i samorządowy zakład budżetowy).
  7. Przygotowywanie danych do przelewu podatku należnego, podatku naliczonego oraz podatku podlegającego wpłacie do Urzędu Skarbowego.
  8. Analiza danych na potrzeby sporządzania deklaracji VAT.
  9. Współpraca z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie scentralizowanego podatku od towarów i usług.
  10. Gromadzenie dokumentacji podatkowej od jednostek organizacyjnych Gminy Kołbaskowo.
  11. Sporządzenie pliku JPK V7M część deklaracyjna i część ewidencyjna zbiorczej JPK_V7M na podstawie JPK_V7M cząstkowych jednostek organizacyjnych.
  12. Kontrola prawidłowości danych dotyczących podatku VAT, przekazywanych do Ministerstwa Finansów za pomocą Jednolitego Pliku Kontrolnego.
  13. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego w terminach określonych w ustawie.
  14. Przygotowywanie danych dotyczących kalkulacji wskaźników VAT.
  15. Aktualizacja współczynników struktury sprzedaży i prewspółczynników zgodnie z danymi wykazanymi przez jednostki budżetowe i samorządowy zakład budżetowy.
  16. Rozliczanie podatku V AT przy wykorzystaniu prewspółczynnika oraz zastosowaniu struktury sprzedaży.
  17. Korekta roczna podatku naliczonego od nabycia środków trwałych oraz korekta podatku naliczonego od pozostałych nabyć.
  18. Przygotowywanie projektów wniosków o stwierdzenie nadpłaty w podatku od towarów i usług oraz projektów uzasadnień przyczyn złożenia korekty.
  19. Współpraca w zakresie rozliczeń podatku VAT z Zachodniopomorskim Urzędem Skarbowym.
  20. Bieżące monitorowanie zmian w przepisach VAT, orzecznictwie sądów.
  21. Nadzór nad identyfikacją obowiązków w zakresie schematów podatkowych oraz przekazywanie informacji do organów podatkowych.
  22. Przygotowywanie i aktualizacja procedur, instrukcji związanych z obiegiem dokumentów pomiędzy scentralizowanymi jednostkami organizacyjnymi.
  23. Aktualizacja i przygotowywanie projektów pełnomocnictw związanych z wystawianiem faktur, refaktur, faktur korygujących, not księgowych.
  24. Współudział w przygotowywaniu wniosków o wydanie interpretacji podatkowych w zakresie podatku VAT.
  25. Aktualizacja rachunków bankowych związanych z prowadzoną działalnością na druku NIP-2 i wysyłanie aktualizacji do Naczelnika Zachodniopomorskiego Urzędu Skarbowego.
  26. Przygotowywanie dokumentacji i jej bieżące przekazywanie do archiwum zakładowego zgodnie z rzeczowym wykazem akt.

 

Szczegóły w załączonym ogłoszeniu. 

Pliki do pobrania:

Ogłoszenie o naborze OR.2110.4.2023
Format: pdf, 1.85 MB
powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności