inwestycje w przygotowaniu GDDAiK

O drogowych inwestycjach w naszym województwie poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA]. Aż trzy będą przebiegać w Gminie Kołbaskowo. Co się obecnie dzieje w tematach: obwodnica Przecławia i Warzymic, obwodnica Kołbaskowa oraz zachodnia obwodnica Szczecina?

Obwodnica Przecławia i Warzymic

Realizacja obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13, po odstąpieniu od kontraktu z wykonawcą, który nie przystąpił do robót, została podzielona na dwa etapy. Trwa przetarg na roboty na etapie pierwszym o długości 4,2 km od ronda Hakena do przecięcia z DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne. Natomiast dla odcinka o długości 2,3 km od końca etapu pierwszego do przecięcia z autostradą A6 (nowy węzeł Szczecin Zachód) jesteśmy na końcowym etapie przetargu na aktualizację dokumentacji projektowej. Konieczność wprowadzenia zmian projektowych na etapie drugim wynikała z planów budowy obwodnicy Kołbaskowa, która realizowana będzie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Inwestycja stanowić będzie kontynuację obwodnicy Przecławia i Warzymic oraz trwających prac projektowych dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina, która połączy się z DK13 w rejonie Siadła Górnego od północy. Realizacja drugiego etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic przewidywana jest na lata 2022-2025.

Obwodnica Kołbaskowa

Trwa końcowy etap przetargu na dokumentację dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13. Tu opracowywany będzie projekt budowlany oraz projekty wykonawcze.  

Zachodnia Obwodnica Szczecina w ciągu S6

Zachodnia Obwodnica Szczecina w ciągu S6 o długości 51 km to droga, która w przyszłości omijać będzie miasto od strony zachodniej i północnej. Inwestycja, wraz z planowanym tunelem pod Odrą poprawi sytuacją komunikacyjną stolicy województwa i terenów położonych wokół. Trasa ta przez wiele lat pozostawała jedynie w sferze planów. Mimo uzyskanej decyzji środowiskowej, wciąż potrzebna była dalsza dokumentacja. W roku 2018 decyzją Ministra Infrastruktury przyznano finansowanie na opracowanie badań podłoża wraz z elementami Koncepcji Programowej. Łączny koszt dokumentacji i badań w terenie wyniósł 24,5 mln złotych. Środki te ulegały zwiększeniu w trakcie prac przygotowawczych ze względu na potrzebę wydłużenia tunelu pod Odrą z 3,5 do 5 km. Było to spowodowane kolizjami z infrastrukturą przemysłową w rejonie Polic. Obecnie badania podłoża, które były prowadzone nawet na głębokości 90 metrów (w związku z budową tunelu), są już zakończone. Trwa finalizowanie prac dokumentacyjnych, które zakończą się w przyszłym roku. Dzięki dokładnemu rozpoznaniu terenu i przygotowaniu bardziej szczegółowej dokumentacji  będziemy mogli dokładniej określić szacowane koszty tej inwestycji. Obecnie jej realizacja planowana jest w systemie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.

Pin It