Poznajemy tajniki kodowania w gminie Kołbaskowo
Nauka poprzez zabawę to najlepsza forma przyswajania wiedzy i nowych umiejętności. Taki cel przyświecał projektowi „Poznajemy tajniki kodowania w gminie Kołbaskowo”.
Gmina Kołbaskowo otrzymała na to zadanie 20 tys. zł od Polskich Sieci Elektroenergetycznych S.A., które są organizatorem programu dobrosąsiedzkiego „WzMOCnij Swoje Otoczenie”.
Program „WzMOCnij swoje otoczenie" to ogólnopolski program grantowy realizowany przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., skierowany m.in. do samorządów i ich jednostek, które chcą wprowadzać ważne i długotrwałe zmiany w swoim otoczeniu w jednym z ośmiu następujących obszarów: aktywność fizyczna, bezpieczeństwo, edukacja, ochrona zwierząt, rozwój wspólnej przestrzeni publicznej, środowisko naturalne, zdrowie, ochrona zwierząt i inne inicjatywy mieszczące się w celach programu.
Stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat oraz kształtowanie kompetencji miękkich (kreatywności, rozwijanie logicznego myślenia) oraz kształtowanie umiejętności pracy zespołowej to jedne z większych wyzwań w procesie dydaktycznym. W związku z tym zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych jest odpowiedzią na podnoszenie jakości edukacji.
Przedszkole Publiczne w Przecławiu i Zespół Szkolno-Przedszkolny w Przylepie otrzymało monitor interaktywny oraz zestawy składające się z: mat do kodowania „Kodowanie na dywanie”, krążków tematycznych, kolorowych kartoników, kubków, książek, webinariów i kursów z serii „Kodowanie na dywanie”. Zestawy pozwala na przeprowadzenie aktywności łączących kodowanie z edukacją matematyczną, językową i społeczną. Dodatkowo placówka w Przylepie otrzymała zestaw z Genibotami, czyli uniwersalnym, wyposażonym w wiele funkcji robotem edukacyjnym do nauki programowania.
„Kodowanie na dywanie, to pomysł na zajęcia, które wspierają holistyczny rozwój dziecka. Na zajęciach prowadzonych według moich scenariuszy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rozwijają uniwersalne kompetencje takie jak logiczne, algorytmiczne myślenie czy zadaniowe podejście do stawianych problemów” – mówi na swoim blogu www.kodowanienadywanie.pl Anna Świć, nauczycielka, która przeprowadziła kilkaset autorskich warsztatów dla nauczycieli przedszkoli i szkół w zakresie wprowadzania programowania, robotyki i nowych technologii do zajęć dydaktycznych, autorka książek, scenariuszy zajęć, twórca i koordynator Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować”.