Gmina Kołbaskowo

Zmiana Programu Kołbaskowska Karta Mieszkańca

Od 1 lutego 2023 roku zmianie ulegają zasady wydawania Kołbaskowskiej Karty Mieszkańca. 

Wszystkie wydane karty tracą ważność w dniu 28.02.2023 r. i konieczne będzie złożenie wniosku na nowych zasadach.

  • CO SIĘ ZMIENI?

Najważniejszą zmiana dotyczy katalogu osób uprawnionych oraz terminu ważności karty.

1. Od 1 lutego 2023 roku ktyterium uprawniającym do otrzymania Kołbaskowskiej Karty Mieszkańca nie będzie zameldowanie na terenie gminy. 

Osobami, które mogą otrzymać KKM są Ci, którzy:

  • rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w I Urzędzie Skarbowym w Szczecinie (bez względu na to czy osiągają dochód) i deklarują w zeznaniu podatkowym, że miejscem ich zamieszkania jest gmina Kołbaskowo lub
  • rozliczają w gminie Kołbaskowo podatek rolny z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, lub
  • korzystają z systemu pomocy społecznej za pośrednictwem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kołbaskowie i dla których otrzymywane świadczenia są jedynym źródłem utrzymania.

a także następujący członkowie rodziny wyżej wymienionych osób, zamieszkujący pod tym samym adresem, będący w tym samym gospodarstwie domowym, nieuzyskujący dochodów:

  • niepracujący współmałżonkowie,
  • dzieci do ukończenia 18 roku życia lub do czasu ukończenia 26 roku życia w przypadku młodzieży uczącej się,
  • osoby niepełnosprawne niezależnie od wieku.
2. Karta ważna będzie przez 12 miesięcy od dnia wydrukowania. W celu przedłużenia jej ważności konieczne będzie ponowne złożenie wniosku wraz z dokumentami potwierdzającymi uprawnienia. 

 

Karta wydawana będzie na podstawie złożonego wniosku o jej wydanie oraz dokumentów umożliwiających weryfikację uprawnień.
Katalog dokumentów wskazany został w Regulaminie. 

 

Regulamin oraz wzór wniosku dostępne są tutaj 

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności