Zmiana Programu Kołbaskowska Karta Mieszkańca
Od 1 lutego 2023 roku zmianie ulegają zasady wydawania Kołbaskowskiej Karty Mieszkańca.
Wszystkie wydane karty tracą ważność w dniu 28.02.2023 r. i konieczne będzie złożenie wniosku na nowych zasadach.
- CO SIĘ ZMIENI?
Najważniejszą zmiana dotyczy katalogu osób uprawnionych oraz terminu ważności karty.
1. Od 1 lutego 2023 roku ktyterium uprawniającym do otrzymania Kołbaskowskiej Karty Mieszkańca nie będzie zameldowanie na terenie gminy.
Osobami, które mogą otrzymać KKM są Ci, którzy:
- rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w I Urzędzie Skarbowym w Szczecinie (bez względu na to czy osiągają dochód) i deklarują w zeznaniu podatkowym, że miejscem ich zamieszkania jest gmina Kołbaskowo lub
- rozliczają w gminie Kołbaskowo podatek rolny z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, lub
- korzystają z systemu pomocy społecznej za pośrednictwem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kołbaskowie i dla których otrzymywane świadczenia są jedynym źródłem utrzymania.
a także następujący członkowie rodziny wyżej wymienionych osób, zamieszkujący pod tym samym adresem, będący w tym samym gospodarstwie domowym, nieuzyskujący dochodów:
- niepracujący współmałżonkowie,
- dzieci do ukończenia 18 roku życia lub do czasu ukończenia 26 roku życia w przypadku młodzieży uczącej się,
- osoby niepełnosprawne niezależnie od wieku.
2. Karta ważna będzie przez 12 miesięcy od dnia wydrukowania. W celu przedłużenia jej ważności konieczne będzie ponowne złożenie wniosku wraz z dokumentami potwierdzającymi uprawnienia.
Karta wydawana będzie na podstawie złożonego wniosku o jej wydanie oraz dokumentów umożliwiających weryfikację uprawnień.
Katalog dokumentów wskazany został w Regulaminie.