„Kąpiel po alkoholu to brak wyobraźni”

Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego realizuje kampanię promującą trzeźwy wypoczynek nad wodą. W Polsce blisko 30% utonięć związanych jest ze spożywaniem alkoholu. Celem kampanii jest propagowanie trzeźwości i ukazanie zagrożeń i negatywnych skutków spożywania alkoholu podczas wypoczynku nad i na wodzie. Kampania polega na ekspozycji w sezonie letnim plakatów oraz billboardów promujących trzeźwy wypoczynek nad wodą. Kampania promowana będzie również na kąpieliskach poprzez skrzydła reklamowe z hasłem kampanii a także na ekranach zamontowanych w szynobusach Przewozów Regionalnych.   Pakiety z materiałami promocyjnymi zostaną wysłane do gmin województwa zachodniopomorskiego leżących w pasie nadmorskim oraz na kąpieliska przy wodach śródlądowych.

 

 


„Nie jeżdżę po alkoholu”

Billboardy z rysunkiem autorstwa Henryka Sawki promują tegoroczną kampanię na rzecz trzeźwości „Nie jeżdżę po alkoholu”, realizowaną przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego w partnerstwie z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Szczecinie. Zadaniem tegorocznej akcji informacyjnej jest przypominanie, że jazda pod wpływem alkoholu, jak i innych środków psychoaktywnych, naraża na śmiertelne niebezpieczeństwo innych użytkowników ruchu drogowego. Statystyki pokazują, że kierowcy wciąż lekceważą zagrożenia związane z jazdą pod wpływem alkoholu. Prawdopodobieństwo wypadku kierowcy, u którego stężenie alkoholu we krwi wynosi ponad 1,6 promila, jest 2,7 razy większe niż w przypadku kierowcy trzeźwego. W społeczeństwie istnieje wiele błędnych i szkodliwych  przekonań na temat alkoholu. Kierowcy zapominają, że każda ilość spożytego alkoholu wpływa na funkcjonowanie organizmu człowieka. Na potrzeby kampanii zakupiono 20 000 szt. jednorazowych alkotestów z logo kampanii które będą dystrybuowane m.in. przez Policję. Kampania „Nie jeżdżę po alkoholu” trwa od lipca do listopada 2016 r.