nowa DK13

- Drogę zaprojektuje i zbuduje firma Energopol Szczecin S.A – mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Pozostali oferenci będą mieli 10 dni na ewentualne odwołania od wyniku przetargu.

Jeżeli nie będzie odwołań, to rozpocznie się kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i spełnieniu wszelkich formalności będzie mogło dojść do podpisania umowy. Może to nastąpić jeszcze w tym roku.

– Zbliżamy się do finalizacji procedury przetargowej dla tej bardzo ważnej inwestycji– podkreśla Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA O/Szczecin.

Wcześniej GDDKiA zmuszona była wystąpić do ministerstwa o zwiększenie środków na budowę drogi, bowiem brakowało ok. 35 mln zł. Kiedy 17 sierpnia 2017 roku otwarto oferty cenowe w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi, wpłynęły cztery oferty na kwoty od 140,4 do 194,7 mln zł. Najniższą cenę zaoferowała firma Energopol Szczecin S.A., ale była i tak wyższa od kosztorysu. Generalna Dyrekcja budowę wyceniła na ok. 106 mln zł. Ministerstwo w listopadzie zgodziło się dołożyć brakującą kwotę. – Jest zgoda, mamy zagwarantowanie finansowanie budowy drogi dla najtańszej oferty – mówił rzecznik GDDKiA.

Droga od lat jest wyczekiwana przez mieszkańców gminy Kołbaskowo. Sławomir Nitras podkreślił swego czasu w wywiadzie dla Gazety Wyborczej, że przeznaczenie funduszy na obwodnicę Przecławia i Warzymic to w dużej mierze zasługa wójt gminy, Małgorzaty Schwarz. Kiedy kierowcy będą mogli pojechać nową drogą?

- Zakończenie realizacji inwestycji powinno nastąpić w 2021 roku – dodaje rzecznik.

Obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu drogi krajowej nr 13 o długości 6,5 km będzie dwujezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego).

- Trasa ta wyprowadzi ruch w relacji miasto Szczecin – autostrada A6 z miejscowości Przecław i Warzymice – mówi Mateusz Grzeszczuk. - W ramach inwestycji planowana jest również budowa nowego węzła drogowego Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6 przy jednoczesnym zamknięciu obecnie funkcjonującego węzła, który powstał w latach 30. ubiegłego wieku i nie spełnia współczesnych parametrów.

Odcinek od nowego węzła Szczecin Zachód na A6 do wysokości Smętowic będzie pierwszą częścią północno-zachodniej obwodnicy Szczecina.