nowa DK13

Dobra wiadomość w sprawie obwodnicy Przecławia:
Ministerstwo zgodziło się dołożyć brakującą kwotę niezbędną do budowy obwodnicy Przecławia i Warzymic.


Przypomnijmy, 17 sierpnia 2017 roku otwarto oferty cenowe w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi. - Wpłynęły cztery oferty na kwoty od 140,4 do 194,7 mln zł. Najniższą cenę zaoferowała firma Energopol Szczecin S.A. Wszyscy oferenci zaoferowali czas realizacji skrócony do 34 miesięcy i czas gwarancji wydłużony do 10 lat – mówił Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ale Generalna Dyrekcja budowę wyceniła na mniej - ok. 106 mln zł. Brakowało ok. 35 mln zł. Dlatego pojawiły się dwie opcje, unieważnienia przetargu lub wniosek o zwiększenie kwoty. Dyrekcja wybrała tę drugą. - Wystąpiliśmy do ministerstwa o zwiększenie szacowanej wartości zamówienia dla tego zadania – mówił Mateusz Grzeszczuk.

Teraz przyszła dobra wiadomość z Warszawy. – Jest zgoda, mamy zagwarantowanie finansowanie budowy drogi dla najtańszej oferty – mówi rzecznik GDDKiA.

Jeśli nic nieoczekiwanego się nie wydarzy, umowa na realizację inwestycji może być podpisana pod koniec grudnia. Kiedy budowa nowej drogi może się zakończyć?

- Firma, która wygra przetarg będzie miała 15 miesięcy na wykonanie opracowania, ale wyłączony jest okres zimowy. Myślę, że pierwsze prace w terenie mogłyby się rozpocząć wiosną 2019 roku. Realny termin na koniec prac to pierwsza połowa 2021 roku – mówił w marcu tego roku Mateusz Grzeszczuk.

Obwodnica Przecławia i Warzymic będzie drogą dwujezdniową o długości 6,5 km. W ramach inwestycji planowana jest również budowa nowego węzła drogowego Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6, przy jednoczesnym zamknięciu obecnego węzła w Kołbaskowie, który powstał w latach 30. ubiegłego wieku i nie spełnia współczesnych parametrów. Jako ciekawostkę dodajmy, że odcinek od nowego węzła Szczecin Zachód na A6 do wysokości Smętowic będzie pierwszą częścią północno-zachodniej obwodnicy Szczecina.