Konferencja prasowa związana z rozpoczęciem kampanii społecznej skierowanej do młodych mieszkańców województwa zachodniopomorskiego w wieku 13 a 25 lat odbyła się w środę 29 maja 2013 roku w Parku Kasprowicza w Szczecinie.  Kampania nosi tytuł „Naiwni” i dotyczy używania przetworów konopii indyjskiej i haszyszu.

Głównym celem planowanej kampanii społecznej będzie wyposażenie młodzieży województwa zachodniopomorskiego w wiedzę nt. zagrożeń związanych z używaniem przetworów konopi indyjskiej, celem wpłynięcia na świadome podejmowanie decyzji, wzmocnienie asertywności oraz dojrzałe reagowanie na depenalizację przepisów i ewentualne zmiany w prawie.

 

- Kampania rozpoczyna się od 1 czerwca i będzie trwać miesiąc. Będą plakaty, ulotki, billboardy wraz z partnerstwem z gminami. Głównym narzędziem będzie kanał internetowy. Chcemy wyposażyć młodzież w obiektywną wiedzę, która pomoże podjąć świadomą decyzję. Chcemy opóźnić wiek inicjacji narkotykowej bądź ograniczyć używanie marihuany – mówił dyrektor Wydziału współpracy Społecznej w Urzędzie Marszałkowskim Krzysztof Faliński.

Kampania ma na celu również przekazanie młodzieży faktów dotyczących marihuany lub haszyszu oraz ubocznych skutków ich zażywania, popartych pracami naukowymi i obalających funkcjonujące w świadomości społecznej mity i stereotypy, że używanie konopi nie jest groźne.  Kampania skierowana będzie do osób w wieku gimnazjalnym, ponadgimnazjalnym oraz osób do 25 roku życia (wiek 13 – 25 lat).

Badania wskazują wzrostowe dotyczące zażywania substancji psychoaktywnych przez młodzież. Spośród substancji nielegalnych przetwory konopi są najbardziej dostępne. Wskazują na to wyniki europejskiego badania ESPAD, realizowanego w województwie zachodniopomorskim w 2011 r. Dostępność poszczególnych substancji nielegalnych oceniana jest najwyżej przez badanych z kategorii wiekowej 15-24 lata. Wyniki badań wskazują także na to, że marihuana i haszysz są przez młodzież traktowane zdecydowanie bardziej liberalnie niż inne substancje nielegalne. Chociaż raz w ciągu życia używało ich około 30% młodszych uczniów i 50% starszych. Badana młodzież jest przekonana, że palenie konopi nie szkodzi zdrowiu.

Kampania będzie miała zasięg wojewódzki. Wśród zaplanowanych działań znajdują się m.in. akcja billboardowa, emisje spotów TV, promocja internetowa, publikacje prasowe, strona internetowa.

www.facebook.pl/naiwni

www.naiwni.wzp.pl

Załączniki
Download this file (billboard.jpg)billboard.jpg